منشأ سیستم های مدرن CRM را می توان در اوایل دهه 90 میلادی جستجو کرد. در آن زمان سیستم های مدیریت ارتباط (CMS) بیشترین استفاده را داشت. سپس به فناوری اتوماسیون نیروی فروش (SFA) تبدیل شد. با رشد صنایع مختلف، فروشندگان نمی توانستند خدمات لازم را ارائه دهند. برای همین مجبور شدند تا مجموعه گستردهتری از خدمات را برای پوشش همه چیز ارائه دهند. از بازاریابی تا فروش عمده و حتی پشتیبانی.
یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای جمع آوری تمامی اطلاعات یک مشتری در یک مکان مرکزی طراحی شده است. تا بتواند راحت تر دید کاملی را از تمام داده های مشتری شما را ارائه دهد. نه فقط جزئیات مثل نام ، ایمیل ، شماره تلفن و… بلکه تمامی تعاملات و سابقه خرید را می توان در اختیار شما قرار داد. تا تیم های شما به درستی و از طریق راه های مناسب تر و ساده تر با مشتری ارتباط برقرار کنند.