نرم افزار crm چيست

راهبرد CRM برای سازمان شما

نحوه برخورد شما با مشتری و ایجاد روابط و تعاملات با آنها راهبرد CRM شما را شکل می دهد. این راه شامل جمع آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل تاریخچه تعاملات با مشتریان برای ارائه خدمات و روابط بهتر با مشتریان است. که در نهایت باعث فروش و درآمد می‌شود.

چرا به یک استراتژی در CRM نیاز داریم؟

بدون استراتژی CRM مناسب، اطلاعات مربوط به مشتریان شما در همه جا وجود خواهد داشت. که باعث می‌شود پیگیری تمام تعاملاتی که با مشتریان خاص داشته اید کار سختی خواهد بود.

هنگامی که شما یک استراتژی CRM قوی برای کسب و کار خود دارید ، به شما امکان می دهد با مشتری ارتباط شخصی برقرار کنید. و این به خود به شما کمک می کند تا نیازهای اصلی آنها را شناسایی کنید. و خدمات شخصی و خاصی به مشتری تان ارائه دهید.

اثربخشی روابط با مشتریان

روابط عالی با مشتری بدلیل ساخت سیستمی سازگار و شخصی سازی شده توسط سازمان شما استوار خواهد بود. صرف نظر از اینکه مشتری در چرخه فروش شما قرار دارد یا خیر. و این یعنی که هر عضوی در سازمان یا شرکت شما ، از بازاریابی گرفته تا فروش یا پشتیبانی، هنگام تعامل با مشتری باید مجرب و سازگار باشد.

نرم افزار های صفحه‌گسترده مانند “Excel” شاید به اندازه کافی برای شما مناسب باشد. اما بهرحال توصیه نمی‌شود. وارد کردن به موقع اطلاعات یا مشاهده همه مشتریان در یک نگاه سخت و گاها طاقت فرساست. این امر زمانی مهمتر می‌شود که کسب و کار شما مشتریان زیادی داشته باشد. اینجاست که نرم افزار CRM وارد عمل می شود.

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

منشأ سیستم های مدرن CRM را می توان در اوایل دهه 90 میلادی جستجو کرد. در آن زمان سیستم های مدیریت ارتباط (CMS) بیشترین استفاده را داشت.  سپس به فناوری اتوماسیون نیروی فروش (SFA) تبدیل شد. با رشد صنایع مختلف، فروشندگان نمی توانستند خدمات لازم را ارائه دهند. برای همین مجبور شدند تا مجموعه گسترده‌تری از خدمات را برای پوشش همه چیز ارائه دهند. از بازاریابی تا فروش عمده و حتی پشتیبانی.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای جمع آوری تمامی اطلاعات یک مشتری در یک مکان مرکزی طراحی شده است. تا بتواند راحت تر دید کاملی را از تمام داده های مشتری شما را ارائه دهد. نه فقط جزئیات مثل نام ، ایمیل ، شماره تلفن و… بلکه تمامی تعاملات و سابقه خرید را می توان در اختیار شما قرار داد. تا تیم های شما به درستی و از طریق راه های مناسب تر و ساده تر با مشتری ارتباط برقرار کنند.

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

اگر مدیریت فروش ، بازاریابی و روابط با مشتری برای شما دشوار است ، شاید وقت آن رسیده که به یک نرم افزار تجاری همه جانبه ارتقا پیدا کنید. اگر علائم زیر را در سازمان خود می بینید، بهتر است هرچه سریعتر از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کنید:

عدم تمرکز

اطلاعات مشتری شما بین صفحات اکسل، کارت ویزیت ها و یادداشت های کوچک برداشته شده از جلسات سردرگم است. جمع آوری این داده ها در زمان لازم دشوار و زمان بر است.

ضعف ارتباطات داخلی

همکاری بین بخش بازاریابی و بخش فروش در سازمان شما بسیار مهم است. بدون نرم افزار CRM هیچ یک از کارهای گروه دیگر باخبر نیست. و این کمبود جریان اطلاعات می‌تواند به این تیم ها آسیب برساند.

 

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار CRM اینجا کلیک کنید.