اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) چیست؟

اتوماسیون فرآیند کسب و کار به استفاده از فناوری برای اجرای وظایف یا فرآیندهای تکرارشونده در یک سازمان برای به حداقل رساندن هزینه ها، افزایش کارایی و ساده سازی فرآیندها اشاره دارد.

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار را نباید با مدیریت فرآیند کسب و کار اشتباه گرفت، که یک رشته بزرگتر است که شامل مدیریت فرآیندهای پیچیده در سطح سازمان با استفاده از متدولوژی های مختلف است. 

تفاوت مدیریت فرآیند کسب و کار با اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار

اتوماسیون فرآیند کسب و کار (BPA) و مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) اصطلاحات مکمل یکدیگر هستند، اما معانی متفاوتی دارند.

اتوماسیون فرآیند کسب و کار، یک فرآیند دیجیتالی است که به سازمانی اطلاق می شود که از سیستم های فناوری برای جایگزینی تلاش های دستی استفاده می کند. مدیریت فرآیند کسب و کار، استراتژی مورد استفاده برای مدیریت فرآیندهای دستی و خودکار است. بنابراین، هر جنبه ای از BPA نوعی BPM است، اما همه BPM شامل BPA نمی شود.

هر دو رویکرد برای بهبود تصمیم گیری تجاری، به ویژه برای کسانی که در صنایع غذایی، تولید و مراقبت های بهداشتی هستند، ضروری هستند. فرآیندهای کسب و کار مدیریت خودکار با جایگزینی فرآیندهای دستی تکراری با سیستم‌های فناوری سریع‌تر، کارایی و بهره‌وری را بهبود می‌بخشند.

فرآیند کسب و کار BPM با بهبود کارایی هر فعالیت دستی/خودکار به ساده‌سازی گردش کار مدیریت کمک می‌کند. شرکت ها از یک یا هر دو مفهوم برای ایجاد درآمد بیشتر، مشخص کردن و به حداقل رساندن ناکارآمدی ها و رشد پایگاه مشتریان خود استفاده می کنند.

نمونه های اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار

 

برای درک بهتر اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار، در اینجا چند مورد استفاده وجود دارد.

۱. استخدام کارکنان

اگرچه ممکن است استخدام کارمندان یک فرآیند بی سر و صدا به نظر برسد، اما شامل وظایف متعددی است. پر کردن فرم‌های اطلاعات کارکنان، تشکیل جلسات معارفه، تشکیل جلسات آموزشی، راه‌اندازی حساب‌های بانکی، جمع‌آوری اسناد مربوطه و تعیین مربیان تنها تعدادی از فعالیت‌های مربوطه است.

۲. سفارشات خرید

درخواست های سفارش خرید در اکثر سازمان ها فرآیندهای تکرار شونده ای هستند. تیم درخواست کننده فرمی را پر کرده و برای تیم خریدار ارسال می کند. سپس مرجع تصویب کننده درخواست را بررسی می کند و در صورت ناکافی بودن اطلاعات یا وجود محدودیت های بودجه ای، درخواست را رد می کند. سپس به تیم درخواست کننده بازگردانده می شود. در صورت تایید، سفارش خرید ایجاد می شود و نسخه هایی برای تامین کننده و همچنین تیم موجودی ارسال می شود.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.