انتخاب crm

معیارهای انتخاب نرم افزار CRM

نیازهای خود را بشناسید

ابتدا به این فکر کنید که واقعاً می‌خواهید از CRM چه چیزی به دست آورید . بسیاری از راه حل ها مدیریت سرنخ، کانال های فروش، ابزارهای بازاریابی، ادغام با ارائه دهندگان پست و غیره را در اختیار شما قرار می دهند. قبل از اینکه بتوانید بهترین راه حل را برای خود انتخاب کنید، نکته کلیدی این است که خواسته ها و انتظارات خود را یادداشت کنید .

به ویژگی هایی فکر کنید که می تواند عملکرد کارکنان شما را بهبود بخشد یا بسیاری از فرآیندهای شرکت شما را خودکار کند . دانستن روند و برنامه های خود برای آینده می تواند به شما کمک کند بهترین و مقرون به صرفه ترین سیستم CRM را برای خود انتخاب کنید. پیچیده ترین و گران ترین سیستم لزوماً بهترین گزینه برای شما نیست.

crm در محل یا آنلاین

نظر صادقانه من این است که آنلاین را امتحان کنید ، اما بسیاری از شرکت ها هنوز تصمیم دارند برنامه ها را روی سرورهای داخلی خود میزبانی کنند. دلایل آن می تواند این باشد:

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر آنلاین یک گزینه برای شما است، توصیه من به شما این است که آن را دنبال کنید. CRM آنلاین به شما امکان می دهد از هر مکان و هر زمان به آن دسترسی داشته باشید . این به شما یک محیط به اصطلاح «همیشه سبز» ارائه می دهد، به این معنی که شما همیشه با آخرین به روز رسانی ها و ویژگی ها به روز هستید. پشتیبان گیری توسط ارائه دهنده خدمات انجام می شود و شما مجبور نیستید با نگهداری و به روز رسانی سرور سر و کار داشته باشید . حتی امنیت نیز توسط تیمی از متخصصان مدیریت می شود، به این معنی که داده های شما در برابر هکرها ایمن هستند.

اگر تصمیم دارید به هر حال با یک راه حل در محل استفاده کنید، مطمئن شوید که همه الزامات راه حلی را که تصمیم به آن دارید بررسی کنید. بسیاری از راه حل های CRM نیازهای پایگاه داده، CPU و RAM بسیار بالایی دارند. شما همچنین باید جنبه مشتری را در نظر بگیرید. آیا این راه حل یک سرویس گیرنده وب ارائه می دهد یا برنامه در همه انواع دستگاه ها (یعنی اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و غیره) پشتیبانی می شود.

توسعه پذیری

راه حل های مختلفی در بازار وجود دارد. برخی دارای قابلیت های بسیاری هستند، در حالی که برخی دیگر محدودتر هستند. با این وجود، نکته مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود توسعه پذیری.است  آیا نرم افزار شما امکان افزودنی دارد؟ آیا می توانید آن را با ماژول های اضافی که ممکن است در حال حاضر یا در آینده به آن نیاز داشته باشید گسترش دهید؟

سفارشی سازی

حتی اگر یک CRM می تواند تعداد زیادی کارکرد را به شما ارائه دهد، هیچ CRM از ابتدا به طور ۱۰۰٪ در فرآیند شما جا نمی گیرد . با در نظر گرفتن این موضوع، به این فکر کنید که افزودن سفارشی‌سازی‌های زیر چقدر آسان است:

بسیاری از راه حل های کوچک CRM گزینه های بسیار کمی را برای سفارشی سازی ارائه می دهند در حالی که سایر راه حل های بسیار گران خواهند بود. در سطح سازمانی، برخی از شرکت‌ها هزینه مجوز گران‌تری را از شما دریافت می‌کنند تا فقط به بخشی از منبع دسترسی داشته باشید که می‌توانید کد خود را اضافه کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید در حال حاضر نیازی به سفارشی‌سازی ندارید، به من اعتماد کنید، همه فرآیندی برای پیاده‌سازی دارند و هیچ CRM تک تک مراحل آن را پوشش نمی‌دهد.

محیط موجود

مطمئنا شرکت شما در حال حاضر از ابزارهای زیادی برای اداره تجارت شما استفاده می کند . انتخاب CRM مناسب می تواند به شما کمک کند تا همه این ابزارهای متفاوت را در یک نقطه واحد برای مرور کلی بهتر و کنترل آسان تر از همیشه ادغام کنید. مثال دیگر ذخیره‌سازی اسناد ، اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها و غیره است. همه چیزهایی که می‌توانند در یک راه‌حل CRM ادغام شوند تا تیم فروش شما را برای ارتباط و همکاری آسان‌تر به هم متصل کند .

با این حال، تجزیه و تحلیل سیستم های اصلی خود مانند ERP و نرم افزار حسابداری بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که توانایی ادغام آسان CRM جدید خود را با سیستم های موجود در شرکت دارید . ادغام بین سیستم ها می تواند گران باشد، به خصوص اگر نقاط دسترسی از پیش تعریف شده برای دریافت/نوشتن داده های شما وجود نداشته باشد.

 

 ادامه مقاله را در سایت سما توس مطالعه کنید.