تعریف BPMS

BPMS مخفف “نرم افزار مدیریت فرآیند تجارت” یا “سیستم مدیریت فرآیند تجارت” است. BPMS ابزاری برای پیاده سازی روشهای مدیریت جهت بهبود فرایندهای تجاری سازمان از طریق شناسایی ، مدلسازی ، اتوماسیون ، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری عملکرد است.

مزیت اصلی BPMS این است که کاربران این فرصت را دارند تا از طریق ابزارهای ساده و شهودی فعالانه در بهبود فرایندهای تجاری شرکت کنند. همه این مزایا به دلیل سه مولفه احتمالی امکان پذیر است: ابزار ساخت فرآیند ، اجرای آنها (سیستم عامل) و نظارت (کتابخانه فرآیند).

نرم افزار BPMS رایگان

نرم افزار BPMS رایگان

نرم افزار BPMS رایگان به محصولاتی اطلاق می شود که توسط ارائه دهنده بصورت رایگان ارائه می شود. این پیشنهادات معمولاً نسخه های کوتاه شده از نسخه های تخصصی یا سازمانی هستند و عملکردهای اساسی را ارائه می دهند که کاربران را قادر می سازد تا گزارش ها یا تجسم داده ها را تولید کنند. 

ابزارهای تجاری BPMS معمولاً عملکرد کمتری نسبت به همتایان منبع باز(open source) خود ارائه می دهند ، اما اگر محصولی باشد که قبلاً در نظر داشتید ، بیشتر از یک نسخه آزمایشی رایگان سود می برند.

درحال حاضر اگر در اینترنت شروع به جستجو کنید، قطعا خواهید دید که بسیاری از نرم افزار های BPMS بصورت رایگان در دسترس ما می باشد.

اما فرد یا شرکتی که بصورت رایگان از آن استفاده می کنند قطعا به مشکلاتی بر می خورد، نظیر:

۱.پشتیبانی نکردن از زبان مثل فارسی                    

۲.نبودن پشتیبانی

۳.امنیت پایین

۴.احتمال از دست رفتن اطلاعات

۵. نداشتن کارایی لازم

۶.عدم بروزرسانی

و… که مشکلات جبران ناپذیری ممکن است ایجاد کند.

BPMS منبع باز (open source) چیست؟

منبع باز نرم افزاری با کد منبع است که هرکسی می تواند آن را بازبینی ، اصلاح یا تقویت کند. این ابزارها برای دسترسی عموم طراحی شده اند و معمولاً توسط سازمانهایی با مأموریت خاصی در نظر گرفته شده ، مدیریت و نگهداری می شوند. راه حل های منبع باز BPM موجود در این لیست کامل هستند و لیستی گسترده از قابلیت ها را برای انواع مختلف کاربران ارائه می دهند.

 

 

 

راهنمای کامل انتخاب بهترین نرم افزار BPMS

انتخاب صحیح نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار در بازار شلوغ ، کاری خسته کننده است. تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود. انتخاب اشتباه نه تنها به معنای هدر رفتن سرمایه روی نرم افزار است ، بلکه می تواند به ساعت ها تلاش از دست رفته نیز منجر شود.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، به مکان مناسب رسیده اید. در این مقاله تمام مواردی را که باید در مورد انتخاب نرم افزار مناسب مدیریت فرآیند کسب و کار بدانید به شما می گوید.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.