نرم افزار مدیریت پروژه چیست؟

نرم افزار مدیریت پروژه چیست

نرم افزار مدیریت پروژه به تسهیل گردش کار تیمی که در یک پروژه همکاری می کنند کمک می کند. این نرم افزارها برای تیم‌های استارت‌آپ کوچک، همچنین تیم‌های باتجربه بزرگ و حتی چندین تیم مختلف که برای تکمیل یک پروژه نیاز به همکاری دارند، مناسب است. این نرم افزار اجازه می دهد تا وظایف را تخصیص داده ، مهلت های زمانی را به راحتی پیگیری و مطمئن شوید که آنها را رعایت می کنی. البته می توانید کل فرآیند را از محل مدیریت مرکزی کنترل کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه برای کارگران و مدیران عالی است. این به هدایت پروژه ها، دستیابی به اهداف تیمی و همگام سازی وظایف جداگانه کمک می کند. یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب مجموعه ای از ابزارها را فراهم می کند که به شما امکان می دهد منابع را توزیع کنید، خروجی ها را کنترل و بارهای کاری را مدیریت کنید.

استقلال کار یکی از بزرگترین ویژگی های نرم افزار در نظر گرفته می شود. می توانید از آن برای انجام وظایف مرتبط با پروژه بزرگتر استفاده کنید.

این نرم افزار پروژه های متعددی را اجرا می کند، عملکرد تیم را تجزیه و تحلیل می کند و پیشرفت یک فرد یا به طور کلی یک تیم را ردیابی می کند. نرم افزار مدیریت پروژه را می توان در هر نوع کسب و کاری که نیاز به تعمیر پروژه ها همراه با وظایف درون آن پروژه ها دارید، استفاده کرد. این نرم افزار به تقسیم پروژه ها به وظایف جداگانه، تجزیه و تحلیل بهره وری، ایجاد جدول زمانی و برقراری ارتباط بین اعضای تیم کمک می کند.

نرم افزار مدیریت پروژه فراتر از مدیریت وظایف است. این یک راه حل همه جانبه، در مقیاس بزرگتر ارائه می دهد. این به شما امکان می‌دهد افراد تیم را رهبری کنید، کارایی اسناد را مدیریت کنید و پروژه‌ها را متعادل کنید، در حالی که نرم‌افزار مدیریت وظایف، اجزای یک پروژه را تقسیم می‌کند، تلاش‌های افراد را تشریح می‌کند، فضایی را برای خود مدیریتی فراهم می‌کند و تاریخ‌های سررسید را تعیین می‌کند.

نرم افزار مدرن مدیریت پروژه گردش کار را خودکار می کند. به عنوان مثال، زمانی که مرحله خاصی تمام شد و زمان تعیین وظایف جدید فرا رسیده است، به همه افراد درگیر اطلاع می دهد.

همکاری در کارها سرگرم کننده و ساده است. کاربران مجاز به اظهار نظر در مورد وظایف و پروژه ها هستند. سپس مدیران می توانند نظرات را به وظایف تبدیل کنند و به سرعت و به راحتی آنها را به متخصصان مورد نظر خود محول کنند.

وقتی شروع به فکر کردن به یک نرم افزار مدیریت پروژه برای شرکت خود می کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را مبتنی بر ابر باشد یا نصب کنید. کدام گزینه نیازهای کسب و کار شما را بهتر برآورده می کند؟ این تصمیم به شما کمک می کند تا مقداری پول پس انداز کنید زیرا برای ویژگی هایی که شرکت شما به آن نیاز ندارد هزینه ای پرداخت نمی کنید. لیستی از نیازهای خاص خود تهیه کنید و سپس به دنبال فروشنده ای باشید که اولویت های شما را برآورده می کند. فقط برای سطح خدمات مربوطه پرداخت کنید.

انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه

تمام نرم افزارهای مدیریت پروژه را می توان به دو نوع بزرگ تقسیم کرد:

۱. نرم افزار در محل

این نرم افزار در سرور شرکت قرار دارد و توسط تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات نگهداری می شود.

۲. نرم افزار آنلاین

این نرم افزار در بین مشاغل متوسط و کوچک شاغل در صنایع مختلف محبوبیت دارد. این نوع نرم افزار مدیریت پروژه بر روی فناوری مبتنی بر ابر کار می کند. این نرم افزار در قالب SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) توسط ارائه دهندگان خدمات برنامه ارائه می شود.

دسته بندی نرم افزارهای مدیریت پروژه

ما می توانیم دو دسته از نرم افزارهای مدیریت پروژه را برجسته کنیم:

نرم افزار مدیریت وظایف

نرم افزار مدیریت وظایف برای همکاری بسیار مفید است. این به شما امکان می دهد وظایف ایجاد کنید، ضرب الاجل تعیین کنید و افراد را به وظایف ایجاد شده اضافه کنید. نرم افزار تاریخ های سررسید را به شما نشان می دهد اما نمی گوید که آیا می توان این تاریخ ها را برآورده کرد یا خیر.

نرم افزار زمان بندی پروژه

در مورد نرم افزار زمان بندی پروژه، وابستگی های کار و در دسترس بودن کارکنان را در نظر می گیرد. سپس کل جدول زمانی پروژه را محاسبه می کند. به عبارت دیگر، نرم افزار برنامه ریزی پروژه به شما نشان می دهد که با در دسترس بودن تیم، ساعات کاری و برنامه تعطیلات، به چه مهلت هایی می توانید دست پیدا کنید. با داشتن این داده ها می توانید با اطمینان در مورد تاریخ تحویل بدون احتساب همه حدس و گمان مذاکره کنید.

اگر پروژه شما محدودیت زمانی ندارد، می توانید نرم افزار مدیریت وظایف را انتخاب کنید. اما اگر ضرب‌الاجل سختی دارید، بهتر است یک نرم‌افزار زمان‌بندی پروژه مناسب را انتخاب کنید، که تاریخ‌هایی را که می‌توانید به دست آورید به شما نشان می‌دهد و شما را در مسیر نگه می‌دارد تا آنها را از دست ندهید.

دو دلیل وجود دارد که چرا نرم افزار مدیریت وظایف بسیار محبوب است. اولا، استفاده از آن آسان است. و دوم اینکه مقرون به صرفه است. علاوه بر این، اغلب دارای یک نسخه رایگان است که عملکردهای غنی را ارائه می دهد.

برای آشنایی بیشتر مقاله نرم افزار مدیریت پروژه را مطالعه کنید.